Tuesday 12 March 2013

Berusaha !

Assalamualaikum :)



Hai!! Jumpa lagi kita :) Kali ni aku nak cerita tentang "Berusaha". Gambar di atas ni memesan *Jangan Malas* sebab kalau sikap malas tu ada dalam diri kita? Semua benda tak akan jadi? Betul tak? :) Jika kita gagal dalam ujian or peperiksaan tak semestinya kita akan gagal selamanya right? :) Kegagalan hanya untuk melihat kelemahan diri kita sendiri :) Asalnya aku ni seorang yang pemalas? Aku paling malas bila belajar subjek Bahasa Inggeris :D Bagi aku kelas BI sangat membosankan? Aku cuba 'Speaking' tapi cikgu boleh cakap aku ni nak bergurau? Bila aku 'speaking' kawan aku gelak kan aku? Aku abaikan saja apa yang mereka gelakkan :) Tapi bagi aku semua benda yang jadi dekat aku akan jadi pengalaman untuk aku :)


Thomas Edison

Aku teringat cerita guru kelas aku :) kenal Thomas Edison?  (betul ke aku eja nama dia?) Dia lah yang telah mencipta lampu? :) tahu tak lampu tu apa? :D Thomas ni dia buat lampu bukan sekali? tapi bekali-kali. Dia berusaha sehingga lah dia berjaya mencipta lampu :) Kita janganlah simpan Penyakit malas tu? Kalau tiada usaha macam mana nak berjaya? I am right? :) And kita perlu ada sikap jangan berputus asa macam Turtle aku cerita dekat blog dia :) Kalau nak tengok blog dia? Buka (turtletembam.blogspot.com)


Apa yang aku cerita kali ni fikir-fikirkan la ya? :) Opss !! Lupa lagi satu? jangan takut mencuba sesuatu yang baru tapi cuba benda yang berfaedah jangan cuba benda-benda yang merosakkan diri? :) Oke? Jika kita berani mencuba perasaan malu tu akan hilang sikit demi sikit dan kita akan jadi seorang yang berani :) Ingat !! Jangan cuba benda yang merosakkan diri :) Cukup lah aku membebel dekat blog ni :) Sampai sini saja untuk hari ini :) macam biasa aku akan akhiri entry aku dengan pantun :)


Pergi ke sekolah memakai baju biasa,
Baju sekolah tertinggal di putrajaya,
Kalau kita berusaha setiap masa,
Pasti hidup kita akan berjaya.

Oke take care :)
Bye-bye !! :)
Thanks for reading !

No comments:

Post a Comment